Dhoch 3

Akdeniz Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı’nda Dhoch3 Programı Tanıtımı ve Uygulama Çalıştayı gerçekleştirildi

Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü, 5 Aralık 2025 tarihinde İstanbul Marmara Üniversitesi’nde DAAD öğretim görevlisi Dr. Michael Seyfarth’ın sunumuyla Dhoch3 eğitim çalıştayına ev sahipliği yaptı. Bu çalıştayda Seyfarth, Dhoch3 eğitim modüllerinin yapısını, kullanım alanlarını ve öğretmen yetiştirme programlarına uyarlanma yollarını ayrıntılı biçimde ele aldı.

DAAD tarafından geliştirilen Dhoch3 programı sürekli olarak güncellenen Moodle tabanlı bir öğretim ve öğrenim ortamıdır. Dijital altyapısı, özellikle kriz koşullarında çevrimiçi öğretimin sürekliliğini sağlama açısından işlevsellik göstermektedir. Dhoch3 programının temel amacı, yurt dışında Almanca öğretmeni yetiştiren yükseköğretim kurumlarında güncel, güvenilir ve akademik standartlarla uyumlu öğretim kaynakları sağlamaktır. Özellikle öğretmen yetiştirme programlarının yeni oluşturulduğu ya da yöntem ve didaktik, mesleki iletişim veya üniversiteye entegre Almanca derslerine yüksek ilgi gösterilen kurumlara öncelik verilmektedir.

Almanca öğretmenlerinin akademik formasyonunu sistemli biçimde destekleyen Dhoch3 programı, Almancanın yabancı dil olarak öğretimine ilişkin farklı temaları ele alan on modülden meydana gelmektedir. Bu modüller, yurt dışındaki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarına Moodle tabanlı öğretim platformu üzerinden ücretsiz olarak sunulmaktadır. Bu yapı, gelecekte okul ve üniversite düzeyinde görev alacak Almanca öğretmenlerinin gereksinimlerine yönelik nitelikli ve güncel bir eğitim anlayışını desteklemektedir. Proje aynı zamanda alan yazınındaki güncel araştırma sonuçlarını yansıtarak yükseköğretimde dijitalleşme süreçlerini güçlendirmektedir. Böylece Dhoch3, mevcut lisans ve lisansüstü programlara entegre edilebilecek kapsamlı bir ders materyali ve kaynak havuzu oluşturmaktadır. Böylece modüller, hem pedagojik hem teknolojik açıdan çağdaş yükseköğretim uygulamalarını destekleyen işlevsel bir temel oluşturmaktadır.

Çalıştayda modüller Alman Dili ve Edebiyatı öğretim üyeleri tarafından uygulamalı biçimde incelenerek çeşitli ders senaryoları temelinde değerlendirildi. Oturumda Almanca öğretiminde etkili pedagojik yaklaşımlara yönelik görüşler ve deneyimler paylaşıldı. Çalıştay ortak değerlendirme süreciyle tamamlandı.

WhatsApp Image 2025-12-05 at 10.28.11.jpeg

WhatsApp Image 2025-12-09 at 09.47.18.jpegWhatsApp Image 2025-12-09 at 09.55.56.jpeg

Eklenme tarihi :23.12.2025 09:34:36
Son güncelleme : 23.12.2025 09:34:36